Få hjælp hos borgerrådgiveren
Har du brug for hjælp til at forstå en afgørelse fra Vejle Kommune eller til at finde ud af, hvordan du går videre med en konkret sag? Så kan du få hjælp af borgerrådgiveren.
Borgerrådgiveren er flyttet
Borgerrådgiveren har fået ny adresse fra 4. november 2024.
Fremover kan du finde borgerrådgiveren i Sundhedshuset, Vestre Engvej 51 opgang A, 1. sal., 7100 Vejle (Tag plads i venteværelset på 1. sal ved ankomst.)
Om borgerrådgiveren
Borgerrådgiveren kan blandt andet hjælpe dig med:
- at behandle klager
- at vejlede i klagesystemet
- at forklare dine afgørelser
- at mægle med forvaltning
Borgerrådgiveren er et gratis tilbud for alle borgere, foreninger og virksomheder i kommunen. Borgerrådgiverens opgave er at behandle henvendelser om kommunens sagsbehandling, at styrke dialogen mellem borgeren og kommunen, og bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling. Borgerrådgiveren er ansat af Byrådet, og er en rådgivningsinstans, som er uafhængig af kommunens administration.
Du kan bl.a. få hjælp, hvis du har svært ved at forstå breve og henvendelser fra kommunen. Du kan få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage, og borgerrådgiveren tilbyder også mægling i sager, hvor det kan løse en konflikt mellem borger og forvaltning.
Book et møde
Hvis du ønsker at aftale et møde med borgerrådgiveren, kan du kontakte hende på telefon.
Borgerrådgivernes nummer er: 24 76 87 97
Du er også velkommen til at kontakte borgerrådgiveren på mail, borgerraadgiver@vejle.dk.
Det er ikke muligt at møde op uanmeldt.
Telefontid
Mandag-onsdag: 13.00 - 15.30
Torsdag: 16.00-17.00
Uden for dette tidsrum kan du lægge en besked på telefonsvareren, så vender hun tilbage til dig.
Derudover har du altid mulighed for at skrive til borgerrådgiveren via sikker post.